Monday, October 24, 2022

Ogólny Przypadek U(m,n) - Część II


 

No i wyrachowałem J_Z w ogólnym przypadku


Cały tekst, z rachunkami:


Mogą tu być jeszcze pomyłki i literówki.

Następny krok: Wyliczyć jawną postać konektora łączącego ogólne Z z 0. To już  jest ambitniejsze zadanie. O ile wiem, nikt dotąd tego nie zrobił. A bez tego antygrawitacji nie będzie.

O innych zastosowaniach można poczytać tutaj:


gdzie cytowany jest m.in mój artykuł napisany we współpracy z Robertem Coquereux. Występuje w tej pracy grupa SU(1,1) i dysk Poincarégo. O "stanach koherentnych", które ważną rolę tam grają, jeszcze dotąd nie rozmawialiśmy.

Tymczasem w USA koherencji nie ma:

Rep. Claudia Tenney, R-N.Y., dołączyła do programu "Sunday Morning Futures", aby omówić zdolności poznawcze prezydenta Joe Bidena po tym, jak jego ostatni wywiad z nim spowodował, że niektórzy krytycy zastanawiają się nad jego zdolnością do pełnienia funkcji. Tenney ostrzegła, że pytanie jest "poważne", argumentując, że nie jest on "wystarczająco kompetentny", aby być prezydentem Stanów Zjednoczonych po tym, jak pojawił się w strefie podczas wywiadu MSNBC w ten weekend.

... BIDEN CIERPI NA "DEFICYT PŁATA CZOŁOWEGO"


.. i naprawdę, przyłączyłam się do listu z kongresmenem Randym Jacksonem o poddaniu go testowi poznawczemu...
 
 Dla poprawienia nastroju polecam 😎: Playing at War in Ukraine - Col. Douglas Macgregor:



Dla spragnionych nowości czytelników:

Malone is the guy who invented and patented the mRNA tech

mRNA Vaccines: The CIA and National Defense


I jeszcze dla rozrywki:

Tucker Carlson: The US is about to run out of diesel fuel

 

Coś się dzieje:

https://twitter.com/bennyjohnson/status/1586188692967694338



"Niech nikt nie uspokaja swego sumienia złudzeniem, że nie może wyrządzić żadnej szkody, jeśli nie bierze udziału i nie "formułuje żadnej opinii. Źli ludzie nie potrzebują niczego więcej, aby osiągnąć swój cel, niż to, że dobrzy ludzie powinni patrzeć i nic nie robić. Nie jest dobrym człowiekiem ten, kto bez protestu pozwala, aby w jego imieniu i przy pomocy środków, które pomaga dostarczyć, popełniano zło, ponieważ nie zadaje sobie trudu, aby użyć swojego umysłu w tej sprawie.

31 comments:

  1. @Ark Jadczyk
    "Cały tekst, z rachunkami:

    Mogą tu być jeszcze pomyłki i literówki."

    Ale o co kaman?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Idzie o wyliczenie konektorów w ogólnym przypadku. Będzie to przy tym rozwiązanie Problemu z jednej z poprzednich notek, tyle, że rozwiązanie w ogólnym przypadku (m,n).
      Rozumiem, że ten problem był za trudny nawet w przypadku (1,1), choć wymaga jedynie logicznego rozumowania i niczego więcej. Zazwyczaj logice przeszkadzają emocje i uprzedzenia. Coć z drugij strony pigułki uspokajające też logice nie pomagają.

      Delete
  2. @Ark Jadczyk
    Może wyjaśnię.
    Ja nie widzę nic (żadnego linku) pomiędzy linijkami:
    "Cały tekst, z rachunkami:

    Mogą tu być jeszcze pomyłki i literówki."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Faktycznie się zgubil. Już jest. Dziękuję.

      Delete
    2. @Ark Jadczyk:
      "Faktycznie się zgubil"

      Ale z niego szelma!

      Delete
  3. @Ark Jadczyk
    I co wiedzę?
    Ano, że w (5) nasz Xn,m zamiast Xm,n.

    A w (6) masz pięć gwiazdek a chyba powinny być cztery sztyleciki (daggers) których już wcześniej użyłeś.

    A nieco poniżej w jednym zdaniu jest raz (Um,n) i Un,m)

    W (7) i (8) znów zamienione m z n.

    To zniechęcające.


    A

    ReplyDelete
  4. @Ark Jadczyk
    Z Chrome w ogóle nie udaje mi się wysłać komentarza. Z Edge jest lepiej (za drugim, trzecim razem).

    ReplyDelete
  5. Z Chromem czasem sam mam kłopoty. A czasem nie mam. Cały tekst jeszcze dziś przejrzę i popoprawiam. Dam znać jak poprawię. Dziękuje.

    ReplyDelete
  6. @Ark Jadczyk
    Jeszcze zastanawiam się, czy przy takiej definicji J jak w (3), minusy w (6) powinny być na drugiej przekątnej czy na głównej.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chrom teraz mi działa. (6) jest dobrze. Dodałem tam jedną równość, z nadzieją, że rozjaśni sprawę. . Poprawiłem co zauważyłem i podmieniłem wersję. Pewnie coś jeszcze mi umknęło, za co z góry przepraszam. I dziękuję.

      Delete
  7. @Ark Jadczyk
    Dzięki poprawkom tekst staje się dla mnie bardziej zrozumiały.
    Ale jeszcze nie do końca.
    Widać tam takie zdanie:
    "We denote by U(m, n) the group of unitary matrices in Xm,n."
    Jako że U(m, n) to inna przestrzeń niż Xm,n powinno tam wystąpić słowo "acting"

    I jeszcze drobiazgi:
    W (7), (aby było konsystentne z (8) i następnymi) należy zamienić m z n.

    I jeszcze w linijce powyżej (7) też należy zamienić m z n.

    ReplyDelete
  8. @Ark Jadczyk
    Przeszedłem na drugą stronę.

    A tam zdanie:
    "From A†A = I + C†C and D†D = I + B†B it follows immediately that for a unitary matrix in Xm,n the matrices A and D are invertible."
    które też wymaga słów "acting on".
    Wyjaśnij mi proszę jak to udowodnić że A i D są odwracalne?

    ReplyDelete
    Replies
    1. " in Xm,n " - poprawiłem na "in U(m,n)$
      A jest odwracalna na przykład z tego powodu, że, 0 nie jest jest wartością własną. Gdyby 0 było wartością własną A,wtedy istniałby jednostkowy wektor u taki, że Au=0. Wtedy także A†Au=0. Biorąc iloczyn skalarny (u, A†A u) mielibyśmy
      0=(u,u)+(u,C†C u)=1+(Cu,Cu) >= 1.
      Podobnie z D.
      Za uwagi i pytania dziękuję.

      Delete
    2. @Ark Jadcyk:
      "poprawiłem na "in U(m,n)"
      Zrobiłeś po swojemu, ale widzę, że nie tak jak napisałeś bo bez nawiasów, których wcześniej używałeś.

      Dziękuję za dowód.
      Proszę o drugi dowód na równość występującą po słowach:
      "Notice that the
      following, easy to derive formula holds:"


      Delete
    3. Poprawiłem. Wrzuciłem nową wersję. Tam na końcu jest nieskończony kawałek, który miałem dokończyć i wrzucić dopiero jutro.

      Jeśli idzie "formula holds" - jutro dorzucę dowód tej formuły na wyznacznik.

      Za uwagi i pytania bardzo dziekuję. Pomagają mi.

      Delete
    4. I już jest to "jutro", i dopisałem wyjaśnienie. Jeszcze raz za pytanie dziękuję. Odpowiadając czegoś się przy okazji nauczyłem.

      Delete
    5. A te rozkłady macierzy i inne interesujące rzeczy można znaleźć tu: https://en.wikipedia.org/wiki/Schur_complement

      Delete
  9. Z tego co wiem, to jutro dzień Twoich (Arkadiusz) urodzin. A więc Arkadiusz urodziłeś się więc żyj.... "Żyj aby zrywać łańcuchy głuchych ciężkich dni. I nagle płynąć i myśleć że się tylko śni."

    Tak żyj.

    "Błądź wśród obłoków marzeń z tą nadzieją.
    Że po tobie przyjdą inni i rozgrzeszą cię."

    Tak żyj.

    "Żyj tą nadzieją co mieli Kolumb albo Bach."

    "Żyj poprzez mgły zwątpienia przecież mimo to
    Wieszcz ostrzy pióro swoje by przekreślić zło."

    No i wiadomo. Duży Plus za Kasjopeję.

    "I chociaż wiele przy tym łez w sobie skrył
    Pisał bo wiedział dobrze że ty będziesz żył."

    "Żyj z tym uśmiechem który Mona Lisa ma
    Żyj tym oddechem który Maratończyk zna."

    Wykorzystano: Marek Grechuta - Żyj tą nadzieją. ( https://youtu.be/DgLPkt3kjsE )

    ReplyDelete
  10. @Ark Jadczyk
    Dziękuję za dotychczasowe wyjaśnienia. Dzięki nim mogę iść dalej. Jestem na stronie 3.
    Jak rozumieć wzór (15) ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wzór 14 nalezy rozumiec na przykład tak: dla każdego niezerowego v
      (v, Z†Z v) < (v, I_n v)
      Lub co na to samo wychodzi, dla każdego jednostkowego v (tzn. ||v||=1) zachodzi

      ||Zv|| < 1

      Lub, co na to samo wychodzi: wartości własne Z†Z leżą w przedziale [0,1)

      Delete
  11. @Ark Jadczyk
    Wspaniale tłumaczysz. Idę dalej.
    W (18) zauważam inkonsystencję w kwadratowaniu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Faktycznie pomyliłem się. Już poprawiłem. Dziękuję.

      Delete
  12. Dostałem przed chwilą od Marco. Wspominałem o Marco kiedyś tutaj: https://www.salon24.pl/u/arkadiusz-jadczyk/812266,jak-skwantowac-baka
    i także w komentarzu pod notką

    https://www.salon24.pl/u/arkadiusz-jadczyk/66345,granice-agnostycyzmu-o-jakim-bogu-mowa

    Caro Ark!

    Tanti auguri covarianti, relativistici, quantistici e chi più ne ha più ne metta!!!

    Marco

    ReplyDelete
  13. jescze cos takiego dostałem - nawet ze ślicznym obrazkiem:

    Поздравляю Вас с Днём рождения!

    Хорошего здоровья, успехов в делах, радости и счастья в жизни!

    К сожалению, нам не повезло застать очередное большое переустройство мира владельцами сверхкапиталов. Но я оптимистично вижу признаки, что масштабы мировой катастрофы всё же будут меньше, чем они пытались реализовать.

    Конечно большая проблема - это развёрнутая ими информационная война. Раньше человечество как-то восстанавливало историю благодаря письменности, но в мире электронных данных всё оказалось эфемерно. Так что приходится возвращаться к устной передаче знаний о реальной истории детям и внукам.





    Всего доброго!
    Дмитрий Куликов

    ReplyDelete
  14. @Ark Jadczyk:
    "We denote by Jm,n is the set" ->
    bez is

    ReplyDelete
  15. @Ark Jadczyk
    Wyczuwam, że pod koniec linijki wzoru (25) jest coś nie tak jak powinno.

    ReplyDelete
  16. Ze stołu roboczego:

    Przed chwilą skończyłem poprawki do pracy o algebrach Clifforda i wysłąłem poprawioną wersję. Mam nadzieję, że to już były ostatnie poprawki.
    Wracam do konektorów. Mam do wyl;iczenia t(Z,Z').
    Ale wcześniej napisze krótką notke o wymiarach dziedzin. Jak tylko się upewnię, że to o czym chce napisać naprawdę rozumiem.

    ReplyDelete

Thank you for your comment..

Why? The Purpose of the Universe - Part Nine

Laura Knight-Jadczyk  In the previous post , we learned that Philip Goff proposes that the fine-tuning of the cosmos indicates that the emer...