Saturday, September 17, 2022

Dodatniość w małżeństwie

 W notce Dodatniość i ujemność opisałem moje cechy ujemne. Dodatnią u siebie znalazłem tylko jedną: pracowitość.


Laura

Pokazałem to Laurze


Nie była zbyt zadowolona z tego, że piszę publicznie o moich cechach ujemnych. Rozumiem to oczywiście. Jednak jako, że jestem pracowity, przeanalizowałem też pod tym kątem Laurę. Rezultat mnie zaskoczył: znalazłem u Laury same tylko cechy dodatnie i ani jednej ujemnej:


Asertywność – bez wątpienia, tego mi brak i tego się bez przerwy od Lauryuczę.


Bezinteresowność (altruizm) – ach, jeśli ktoś jest w potrzebie pomaga Laura komu tylko może


Dokładność – każdą zmarszczkę poprawi, wszystko w pudełeczkach posortuje


Dobroduszność – troszczy się o wszystko i na wszystkich, patrzy z wyrozumiałością


Empatia – czuje bół innych – w przeciwieństwie do mnie


Gościnność – gdy ktoś nas odwiedza, a tego kogoś o coś podejrzewa, mnie wysyła by się takim kimś zajął. Sama robi dobrą minę do złej gry.


Grzeczność – nie klnie, co mi się czasem zdarza


Komunikatywność – och, jak pięknie i jasno mówi, wykłada, uzasadnia


Lojalność – Wiem o tym z pierwszej ręki


Obowiązkowość – przypomina mi stale, że dziś dzień na gimnastykę etc.


Pomysłowość – niesłychana. Gdy ja nie mam pomysłu jak dany problem rozwiązać – Laura zawsze występuje z jakąś trafną ideą.


Pracowitość - przewyższa nawet moją.


Punktualność – może nie najwyższej klasy, ale jednak


Samodzielność (zaradność) – na szóstkę z plusem


Sumienność – gdy się do czegoś zabierze, nie spocznie, póki tego nie zrobi


Szczerość - och, czasem nawet do przesady


Troskliwość – znam to doskonale. Troszczy się o omnie, o kota, o psy, o potrzebujących troski


Uczciwość – ogromna, w stosunku do tych, którzy na nią zasługują


Uprzejmość – w stosunku do tych, którzy na nią zasługują


Wiarygodność – Można na Niej polegać. Nie rzuca słów na wiatr.


Wielkoduszność – w stosunku do tych, którzy na nią zasługują


Wyrozumiałość – w stosunku na przykład do moich licznych cech ujemnych


Zdyscyplinowanie – chciałbym tak być zdyscyplinowanym


Życzliwość – Martwi się o innych w potrzebie


Po uważnej analizie znalazłem jednak u Laury jedną cechę klasyfikowaną jako ujemna: Niecierpliwość. Ta się czasem przejawia. Gdy jakiś proces trwa, Jej zdaniem, za długo, zaczyna się niecierpliwić, frustrować. Nie tak znów przesadnie, ale jednak. Ja niecierpliwości nie klasyfikowałbym jednak jako cechy czysto ujemnej. Przeciwnie, uważam, że samemu mi jej brakuje. Zbyt cierpliwy jestem. Czasami powo\inienem się unieść, nakrzyczeć, zezłościć, rzucić w kąt te rzeczy mniejszej wagi i skupić się na tym, co istotne. Tego sie jeszcze od Laury muszę nauczyć.

P.S. Bedąc cynikiem dałem Laurze link do tej strony. Przeczytała i zapytała: "Jeśli jesteś tak zły a ja taka dobra (sądząc po twojej ocenie), jak wyjaśnimy to, że cie tak bardzo kocham?"

Faktycznie zagadka....

1 comment:

  1. Paul quite publicly mentioned his negative side. Diligence can mean you've gone through a few wrong turns. Laura wrote about hers especially with religion. I've mentioned the mess I am in the Romantic fiction topic (and one I later started to talk about it more) on the Cass forum. Only time I've mentioned it to other humans even though it goes back decades. Mentioning it can make you feel worse though kind of like eating healthy can make you feel worse if it stirs up things trapped inside. With billions of people on the planet, don't know how I was qualified to be lucky enough to find you and Laura. It's kind of like using physics as a more positive than usual dissociation just turned out to be helpful. Like building an Ark.

    ReplyDelete

Thank you for your comment..

Why? The Purpose of the Universe - Part Nine

  In the previous post , we learned that Philip Goff proposes that the fine-tuning of the cosmos indicates that the emergence of life is one...